חפש
נבואת משה ואישיותו
הרב חיים סבתו

תצוה
 מזבח הקטורת
ר' יואב פלדמן

פרשתנו משלימה את תיאור עשיית המשכן. בתחילת הפרשה משה מצווה על העלאת הנרות במנורה על ידי שמן זית זך כתית למאור. לאחר מכן משה מצווה על בגדי הכהונה שהם לכבוד ולתפארת..

    לשיעור המלא<<<


 חדש לרה"י - לחץ כאן !

דף יומי

כתובות: דף כד

הרב חיים סבתו

טיפול בצומח בשבת

הרב יהושע כ"ץ


דיני קדימה בברכות

הרב אליהו ליפשיץ

כניסת בוגרים וידידים
שם משתמש
סיסמא
זכור סיסמא שכחת סיסמא?

  משתמש חדש לחץ כאן  

--------------------- & -------------------

שיעור עיון

         שיעורים בנושא:

           פרשת תצוה



 

     לעילוי נשמת   
    משה ברנר    
        אטיאס

 

 

שבת זכור - ישנו עם אחד - הרב חיים סבתו

אם נתבונן בדברי הקטגוריה על היהודים של המן לאחשורוש נראה שבדברים אלו טמון גם המפתח להצלתם. כך אומר המן: "וַיֹּאמֶר הָמָן לַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ יֶשְׁנוֹ עַם אֶחָד מְפֻזָּר וּמְפֹרָד בֵּין הָעַמִּים בְּכֹל מְדִינוֹת מַלְכוּתֶךָ וְדָתֵיהֶם שֹׁנוֹת מִכָּל עָם וְאֶת דָּתֵי הַמֶּלֶךְ אֵינָם עֹשִׂים וְלַמֶּלֶךְ אֵין שֹׁוֶה לְהַנִּיחָם" [אסתר ג, ח]. הביטוי שתפס המן, כפי שהבחין גם בלעם, הוא "ישנו עם אחד". חכמים מאפיינים את עם ישראל בכך שהוא אחד. הגמרא אומרת שבתפילין של הקב"ה כתוב "מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ" [ברכות ו, א]. האפיון שבו בחר הקב"ה לאפיין את ישראל הוא בעובדה שהעם הוא אחד. המהר"ל מרחיב עוד יותר, ואומר שישנה הקבלה בין התפילין של עם ישראל לתפילין של הקב"ה, והקבלה באה לידי ביטוי מילה אחד. בתפילין שלנו כתוב: "שמע ישראל ה' א-להינו ה' אחד", פסוק זה הוא עיקר הצהרת האמונה לפי הרמב"ם. זו המהפכה הגדולה שעשה אברהם בעולם, המונותיאזם - האמונה באחדות, ומהפכה זו שינתה את העולם.

<<למאמר המלא

איכות וכמות בחינוך - הרב אלישע אבינר

לרשותו של המחנך - הורה או מורה - לא עומדים משאבים חינוכיים אינסופיים. לכן, מתעוררות שאלות רבות של סדרי עדיפויות בהקצאת המשאבים. גם כאשר מצוי שפע של משאבים, מתעוררות שאלות של העדפה - מה עדיף? לדוגמה: האם עדיף לקיים חוג שבועי קבוע במשך כל השנה, או להשתתף בסמינריון מרוכז במשך שבוע? השאלה היא: האם עדיף אירוע חד-פעמי שעוצמתו רבה או עדיפה שורת אירועים קטנים בעלי עוצמה נמוכה? פעילות מרוכזת מול פעילות מפוזרת?

שאלה דומה נשאלת גם ביחס לפעילות הרוחנית של המבוגרים: האם עדיף לקבוע קביעות יום-יומית קטנה של לימוד תורה, או עדיף לקחת יום או חצי יום חופש מהעבודה ולהקדישו ללימוד תורה?

המשנה באבות (פרק ג, טו) אומרת: "והכל לפי רוב המעשה". הרמב"ם גורס: "והכל לפי רוב המעשה אבל לא על פי המעשה". מה פירוש "רוב המעשה"? רוב איכותי או רוב כמותי?

                                                                                                                  למאמר המלא<<

 

10:00 - ראיון עם הרב רבינוביץ' בנושא התכלת וחידוש המצווה בימינו
הרב נחום אליעזר רבינוביץ'
16:00 - הנהגה ערכית בישראל
הרב יצחק שילת
20:00 - נבואת משה ואישיותו
הרב חיים סבתו
מזל טוב לאוהד נויפלד (ל"ג) לרגל אירוסיו עם תמר
ספר חדש לראש הישיבה - מסילות בלבבם!!
מזל טוב לדניאל להמן (ל"ו) לרגל אירוסיו
חדש חדש חדש !!! אפליקציה לאתר Ybm
לפרטים לחץ כאן!
אתר חדש לרב אליהו ליפשיץ "תורה לשמה" - פרטים כאן
פורום הישיבות
בתי מדרש וירטואליים