חפש
חינוך ילדים - מלאכת שמים
הרב נחום אליעזר רבינוביץ'

זמני חורבן ירושלים

הרב צבי הבר

"לא האמינו מלכי ארץ"

הרב יהודה זולדן

דברים - שורש הפורענות

 הרב חיים סבתו

דברים
ספר משנה תורה
ר' יואב פלדמן

ספר דברים קרוי משנה תורה וזאת משתי סיבות: 1. משנה מלשון שניות, דהיינו ספר זה מהווה חזרה על מה שנאמר. 2. שנה מלשון שינון דהיינו חידוד והבהרה של מצוות או אירועים שתוארו בספרים הקודמים.

לשיעור המלא<<<

כניסת בוגרים וידידים
שם משתמש
סיסמא
זכור סיסמא שכחת סיסמא?

  משתמש חדש לחץ כאן  

--------------------- & -------------------

 ש.עיון

        שיעורים בנושא:

          פרשת דברים

      לעילוי נשמת      
    יעקב נפתלי    
      
בן אברהם

 

 

 

חופש ממצוות? - הרב אלישע אבינר

החופש הוא אתגר חינוכי משותף לילדים ולהורים. זהו אתגר עבור בני הנוער שמוצאים את עצמם בתקופה זו מחוץ למסגרת המחייבת של בית הספר, ונאלצים לקבוע לבדם את סדר יומם. אבל לא פחות מכך, זהו אתגר עבור ההורים - אתגר חינוכי ממדרגה ראשונה. אם במהלך השנה האחריות החינוכית התחלקה בין ההורים לבית הספר, הרי בחופש נופלת האחריות החינוכית רק על ההורים. בחופש אי אפשר להאשים את בית הספר בכישלונות החינוכיים של הילד. ההורים לבדם נושאים באחריות עליו מהבוקר עד לערב.

טבעי הדבר שקבלת אחריות חינוכית מלאה היא פתח לשמחה המהולה בחרדה. שמחה - על האתגר החינוכי, על ההזדמנות "לחנך" על פי רוח הבית, על האפשרות להדק את הקשר עם הבן/הבת (במיוחד אם הוא/היא לומדים במוסד פנימייתי), על הזכות לקירבה נפשית עם הבן או הבת. חרדה - מפני גדול המשימה! השותפות עם בית הספר בחינוך הבן היא נוחה מאד. חלק מהמטלות הלא-נעימות לוקח בית הספר על עצמו ופוטר מהן את ההורים.

<<למאמר המלא

הגזירות על הזמרה מאז חורבן המקדש - הרב נחום אליעזר רבינוביץ'

משבטלה סנהדרין בטל השיר מבתי המשתאות שנאמר: בשיר לא ישתו יין וגומר".  אפשר לפרש בשתי דרכים את מאמר המשנה "בטל השיר":

א. בגלל האבילות על החורבן האנשים הפסיקו לשיר, והמשנה בעצם מתארת את המצב מאז החורבן. וזאת בדומה לכתוב בהמשך המשנה: "משמתו נביאים הראשונים בטלו אורים ותומים" - שכן בוודאי הכוונה לתיאור המצב שהיה לאחר שמתו הנביאים. (כי אי אפשר לומר שגזרו על האורים והתמים שיפסקו).

ב. "בטל השיר" אין הכוונה שבטל מאליו, אלא שגזרו על ביטול השיר. וסביר יותר לפרש כך שהרי מבחינה מציאותית, גם לאחר חורבן הבית, מי שרוצה ללכת לבית המשתה ולשיר - יכול לעשות זאת, וזה לא כמו האורים והתומים שבטלו, שאותם אין בידינו להחזירם מאז החורבן, לכן יש לומר שגזרו על האנשים שיבטלו את השיר בבתי המשתאות.

למאמר המלא>>

 

- האבכה בחודש החמישי?
הרב חנן פורת ז"ל
16:00 - חינוך ילדים - מלאכת שמים
הרב נחום אליעזר רבינוביץ'
אתר חדש לרב אליהו ליפשיץ "תורה לשמה" - פרטים כאן
חדש חדש חדש !!! אפליקציה לאתר Ybm
לפרטים לחץ כאן!
פורום הישיבות
בתי מדרש וירטואליים