חפש
נתיב הלשון (1) - פרק א'
הרב אברהם וולפסון

הלוחם כבן תורה

הרב נחום אליעזר רבינוביץ'

דרשות הר"ן – הדרוש השלשה עשר (1)

הרב יצחק שילת

ניתוח פרק י"ב מספר דברים

הרב מאיר שפיגלמן

פרשת ראה
ברכה וקללה
הרב אליהו ליפשיץ

...לשני משלים נמשלה הבחירה בין הברכה לקללה. בראשון בחירה בין שתי דרכים, האחת בתחילתה מפתה, וסופה קוצים, והשנייה קשה בתחילתה ונוחה וטובה בסופה. במשל השני הבחירה היא במנה יפה בסעודתו של המלך...

לשיעור המלא<<<

כניסת בוגרים וידידים
שם משתמש
סיסמא
זכור סיסמא שכחת סיסמא?

  משתמש חדש לחץ כאן  

--------------------- & -------------------

 ש.עיון

          שיעורים בנושא:

           החופש הגדול

      לעילוי נשמת      
    יעקב נפתלי    
      
בן אברהם

 

 

 

בזבוז זמן - הרב אלישע אבינר

הסתיימה שנת הלימודים, אלפי בני נוער יצאו לחופש, והבטלה ירדה לעולם... למרות שתופעה זו איננה חדשה, עדיין היא אומרת דורשני. האין בני הנוער מכירים בערך הזמן? האם הוא אינם מודעים לאפשרות של ניצול הזמן בצורה יעילה? מחקרים שנערכו בשנים האחרונות, הראו שעם תום החופשה, מרבית בני הנוער מאוכזבים ומתוסכלים מהניצול הלא-יעיל של החופשה. ולוּ ניתנה להם אפשרות להחזיר את השעון אחורה, הם היו מתכננים את החופשה בצורה אחרת מתוך מגמה לנצל אותה יותר. אבל, למרבית הפלא, שנה לאחר מכן, עם צאתם שוב לחופש הגדול, לא ניכר שינוי מהותי בדפוסי ניצול הזמן בחופש. מה שורש התופעה?

בני הנוער נוהגים עם הזמן הרב שעומד לרשותם בימי החופש כפי שנוהג עני שהתעשר לפתע. העשיר החדש נוטה לבזבז את כספו. למרות שרק אתמול, הוא ידע להעריך את הכסף ונהג בחסכנות יתירה, עתה - כאשר כסף רב מונח בכיסו - הוא הופך לבזבזן. זהו סוג של שיכרון כוח, סוג של אשלייה...

<<למאמר המלא

אמונת חכמים - מהי? - הרב נחום אליעזר רבינוביץ'

...בין ארבעים ושמונה המעלות הנזקקות לו לאדם כדי שיקנה את התורה, נמנית במקום העשרים ושלושה - "אמונת חכמים". כיוון שברייתא זו אינה מגוף המשנה, לפיכך אין עליה הרבה פירושים של ראשונים. אמנם, במחזור ויטרי פירש בקצרה: "שמאמין בדבריהם, ולא כצדוקין ובייתוסין". מעין זה פירשו אחרים, שהכוונה היא לקבלת התורה שבעל פה ובאמונה בשלשלת הקבלה. אין ספק שהאמונה בתורה שבעל פה, ובסמכותם של חז"ל שהם "מעתיקי השמועה", כלשונו של הרמב"ם, היא הכרחית, ומבלעדיה לא ניתן לרכוש תורה. דבר זה, הדגישו רבנו הקדוש בפתיחה למסכת אבות, בהציעו את שלשלת הקבלה...

ואמנם, בעל תפארת ישראל מציע פירוש שונה. בהסתמכו על הפסוק במשלי, נראה שמתייחס גם לסופו: "וערום יבין לאשֻרו". כלומר, כדי להגיע לידי דרגה זו - להבין לאשורו, צריך שתהיה לו אמונת חכמים; אפילו לא ישיג דבריהם בשכלו... יאמין שיש בהם כוונה עמוקה... עד שיזכה לרדת לעומקם של דברים ויבין לאשורו...

למאמר המלא>>

 

- התמודדויות בחינוך - הגלישה ברשת האינטרנט
הרב אלישע אבינר
16:00 - נתיב הלשון (1) - פרק א'
הרב אברהם וולפסון
מזל טוב לנתנאל ומרים דניס (מחזור ל"ב) לרגל הולדת בתם טליה ברכה
מזל טוב לנועם ועפרה צור (מחזור ל"ד) לרגל הולדת הבת
ברכות לבוגרי הישיבה שזכו למינויים חדשים. לפרטים נוספים לחץ כאן.
בית הישיבה מברך את כל חיילי הישיבה בסדיר ובמילואים שלחמו בגבורה במבצע צוק איתן. תבורכו מן השמים ותשובו בשלום אל בית המדרש במהרה.
חדש חדש חדש !!! אפליקציה לאתר Ybm
לפרטים לחץ כאן!
אתר חדש לרב אליהו ליפשיץ "תורה לשמה" - פרטים כאן
פורום הישיבות
בתי מדרש וירטואליים